Pages

Selasa, 25 September 2012

Kuasa99Nama Vs Rahsia Tarikh Lahir

Wujud persoalan dan timbul pula pertanyaan dikalangan peminat-peminat ilmu Metafizik ini. Apakah perbezaan diantara Kuasa99Nama dengan Rahsia Tarikh Lahir?

Jika anda adalah pembaca setia blog saya ini, tentunya persoalan ini telah pun terjawab. Namun sebagai kesimpulan dan mungkin juga sebagai satu pengesahan kepada "pandangan" anda tersebut, saya nyatakan perbezaan ini dari sudut pandang saya selaku pihak yang menyampaikan ilmu ini. (Mesti la ada "ketidak adilan" kan...)

Betul la tu... Pastinya pandangan saya akan melihat kepada sisi positif program ini berbanding program-program lain, tetapi tidak bermakna program-program lain tidak bagus atau tidak bermanfaat. Sesungguhnya, semua ilmu itu ada manfaatnya jika kita tahu menggunakannya untuk kebaikkan diri, keluarga, masyarakat dan agama. Apa gunanya ilmu jika ia tidak dipraktikkan dan tidak pula membawa keuntungan kepada mana-mana pihak.
Secara peribadi, ilmu ini semestinya berbeza dengan ilmu penomboran yang anda pelajari. Perbezaan-perbezaan yang anda dapat lihat secara ketara adalah:

1) Ilmu ini menggunakan nama individu berserta nama ibunya untuk membongkar rahsia diri setiap individu.

2) Setiap nama di eja dalam huruf jawi yang mana kita ketahui ia adalah huruf-huruf hijaiyah di dalam al-quran. Perlu diingat setiap huruf di dalam al-quran ada Malaikat yang menjaganya.

3) Berlaku penggabungan antara kita sebagai hamba Allah swt dengan Allah swt melalui Asma-asma Allah Ul Husna yang diguna pakai dalam menganalisa setiap individu.

4) Kaedah penyelesaian masalah setiap individu tidak hanya tertakluk kepada USAHA individu itu sahaja tetapi ia selari dengan tuntutan agama iaitu Doa, Usaha, Ikhtiar dan Tawakal.

5) Isu dan permasalahan yang dihadapi serta kunci penyelesaian masalah yang dikemukan berkait terus dengan setiap Asma Ul Husna yang hadir di sebalik nama setiap individu.

6) Penekanan terhadap TAUHID adalah menjadi tunjang dan tulang belakang ilmu ini. Hal ini PENTING kerana ia mampu mengelakkan kecelaruan yang berlaku atas dasar salah faham terhadap semua ilmu yang dipelajari.
7) Bukan sahaja anda dapat MENGENAL DIRI tapi anda juga lebih MENGENALI PENCIPTA anda.

8) Usaha anda yang ikhlas kerana Allah swt ada ganjarannya. Berzikir menyebut nama-nama Allah swt secara berulang-ulang kali juga ada ganjarannya. Sebab itu penting untuk anda fahami ilmu ini dari akar umbinya.

9) Anda bukan sahaja menyelesaikan permasalahan yang melibatkan kehidupan di dunia ini sahaja, yang penting ada BEKALAN yang dibawa bersama untuk digunakan di negeri akhirat.

10) Ilmu ini KHUSUS untuk orang ISLAM sahaja. Barulah kita hebat dari yang lain. 

Tepuk dada tanya IMAN. Hati-hati dengan bisikkan. Sebab syaitan memang penuh dengan tipu daya. Kita merancang untuk datang, dia merancang untuk halang.

Saya hanya kongsikan apa yang saya tahu untuk kebaikkan bersama. Jika anda PILIH untuk DATANG, nikmat untuk saya. Jika anda bertangguh-tangguh, RAHMAT untuk saya. ALHAMDULILLAH.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan