Pages

Rabu, 31 Oktober 2012

Himpunan Doa

Bismillahirahmanirrahim...

Ya Allah, Engkaulah Rab ku. Tidak ada Tuhan melainkan Engkau... yang telah menjadikan aku dan aku hamba Mu, dalam ikatan perjanjian dengan Mu. dan daku berlindung kepada Mu dari kejahatan diriku. Daku akui nikmat Mu atas ku dan daku akui dosa-dosa ku pada Mu dan memohon ampun pada Mu. Tidak ada yg dapat mengampuni ku melainkan Engkau.

Ya Allah, daku memohon pada Mu segala yang baik seperti yang dimohon oleh Nabi Mu Muhammad saw dan memohon pelindungan Mu daripada segala yang buruk seperti yang dimohon oleh Nabi Mu Muhammad saw. Dan Engkaulah sahaja tempat meminta pertolongan dan Engkaulah tempat mengadu. Dan kami tidak mempunyai apa-apa kekuatan (untuk membuat amalan baik atau menolak keburukan) kecuali dengan pertolongan Allah yang Maha Tinggi Maha Agung.
 
Ya Allah islahkan (perbaiki) umat Nabi Muhammad saw, Ya Allah kasihanilah umat Nabi Muhammad saw, Ya Allah lapangkanlah kesempitan umat Nabi Muhammad saw, Ya Allah ampunilah umat Nabi Muhammad saw dan semua orang yang beriman pada Mu.

Ya Allah ya Tuhanku, Engkau pengawas sempurna lagi saksi yang pengetahuan Nya meliputi seluruh alam maya. Engkau pula yang terlaksana qudrat Nya di seluruh wujud ini. Ya Tuhanku, limpahkan cahaya rahsia nama Mu "al-Muhaimin"; sehingga aku mengetahui rincian gelojak hatiku, sisi terdalam dari nuraniku serta rahsia-rahsia penutup diriku, agar aku mampu mengawasi niat dan motifku, meluruskan anggota tubuhku dan mampu pula menegakkan perbuatanku sesuai dengan apa yang Engkau sukai. Ya Allah, laksanakanlah keinginanku melalui qudrat Mu terhadap anggota tubuhku sehingga aku dapat mengarahkannya menuju syariat Mu.
 
Amin Ya Robbal A'lamin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan