Pages

Sabtu, 10 November 2012

Himpunan Doa 2

Bismillahirrahmanirrahim;

Ya Allah, Cintakanlah kami ini kepada keimanan, dan jadikan iman itu indah dalam hati kami, bencikanlah kami kepada kekufuran, perkara keji dan maksiat, dan jadikanlah kami dalam golongan yang mengikut jalan yang lurus.

Ya Allah, kami berlindung kepada Mu (jauhkan kami) daripada melakukan amalan syirik kepada Mu dengan sesuatu pun yang kami tahu, dan kami meminta keampunan dari Mu jika kami ada lakukan itu sedangkan kami tidak tahu.

Ya Allah, sesungguhnya kami berlindung kepada Mu dari kekufuran dan kefakiran. Ya Allah, kami berlindung kepada Mu dari azab kubur, Tiada Tuhan selain Engkau.

Ya Allah, jadikan daku dari mereka yang tawakkal pada Mu maka Engkau jamin mereka dan mereka mohon hidayah Mu maka Engkau tunjuk mereka dan mereka mohon bantuan Mu maka Engkau bantu mereka. Ya Allah janganlah Engkau buka dosa ku, sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui akan aib ku. Janganlah Engkau azab daku, sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas ku. Ya Allah, bantulah aku ketika aku kepedihan dan mabuk menghadapi maut.

Amiiinnn...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan